Mi az a tárhely?


Aki weboldalt akar készíteni, vagy készíttetni, első körben szüksége lesz egy tárhelyre. Új weboldalak készítésénél általánosságban elmondható, ha az ügyfélnek nincs domainje még, általában a domaint és a tárhelyet ugyanazon szolgáltatónál szokta megvenni. Egyébként ez nem kötelező. Nagyon sok szolgáltatót találunk, ha a tárhely kifejezést beírjuk a keresőbe, azonban nagyon oda kell figyelni arra, hogy megtaláljuk a céljainkhoz a legmegfelelőbbet. Ebben a cikkben összeszedtem néhány szempontot, amit érdemes szolgáltató választás előtt ellenőrizni.

Mire figyelj tárhely szolgáltató választásánál?


1. Tárhely méret

Weboldal készítésénél először azt kell megnéznünk, hogy mennyi tartalmat szeretnénk a készülő weboldalra. Csak egy statikus bemutatkozó oldalt szeretnénk, blogolnánk is, vagy egy webáruház készítésében gondolkodunk. Átlagosan egy weboldal nem foglal többet 150-300 megabytenál, de egy nagyon sok fotóval telepakolt oldal is bele kell, hogy férjen 500 megabyteba. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy érdemes a legkisebb csomagra előfizetni, de legtöbb esetben bármikor tudunk váltani nagyobb csomagra.

1. Email fiókok

Ha új weboldalt készítünk, szeretnénk, ha saját végződésű e-mail címeket állíthassunk be. Adott esetben több címet is szeretnénk beállítani a munkatársaknak, irodának, stb.  Fontos, hogy gondoljuk át, hány e-mail címre lesz majd szükségünk, és nézzük meg, hogy a kiválasztott csomagban mennyi email cím létrehozására van lehetőségünk.

3. SSL

Ma már elengedhetetlen, hogy SSL tanúsítvánnyal rendelkezzen a weboldalunk. Webáruháznál kötelező. A lényege az, hogy titkosítja a kapcsolatot a weboldal látogatója és a szerver között. A böngészőnk a fenti keresősávban egy kis lakatot jelenít meg, ha nincs SSL tanúsítványunk, akkor a webhelyünket “nem biztonságos” webhelyként jeleníti meg. Csekkoljuk, hogy a szolgáltatónál van-e a csomagban ingyenes SSL tanúsítvány, vagy azt külön meg kell vásárolnunk.

4. Cpanel

A legtöbb tárhelyszolgáltató az adminisztrátor felületen Cpanellel dolgozik, amely könnyen átlátható és kezelhető. Nézzük meg, hogy a kiszemelt tárhely szolgáltató milyen adminisztrátori felületet kínál

5. Támogatás

Nagyon fontos az ügyfélszolgálati hozzáállás! Telefonos ügyfélszolgálat, rendelkezésre állás, e-mailre milyen gyorsan reagálnak, stb. Érdemes ezt méga próbaidőszakban “letesztelni”. 🙂

6. Használt verziók

Nagyon fontos, hogy a szolgáltató szerverén futó alkalmazások minél újabbak vagy legújabbak legyenek, vagy legalábbis át lehessen állítani azokat. Ha régi verziókkal dolgoznak, az biztonsági kockázatot jelent!

Nem akarok ezzel foglalkozni…


 Csináltasd meg velem a weboldalad! Ha nálam rendelsz weboldal készítést, 2 lehetőséged van:

 

  • Saját tárhelyet akarsz, amit Te bérelsz. Kiválasztod a tárhelyszolgáltatód, és elintézel mindent, majd adsz nekem hozzáférést, hogy tudjak rajta dolgozni.

 

  • Saját tárhelyet akarsz, amit Te bérelsz. Segítek neked a kiválasztásban, elintézem helyetted a papírmunkát, neked csak aláírnod kell, illetve befizetned a tárhely költségét.