Röviden: IGEN. A blogbejegyzésben bővebben 10 jó okot fogok neked mondani, hogy miért is van szüksége a vállalkozásodnak weboldalra. És igen, akkor is, ha most indulsz, vagy tényleg kis vállalkozást irányítasz. Persze ha nem vagy érdekelt abban, hogy ismertebbé tedd magad, vagy hogy bővítsd a bizniszed, és több pénzt keress, akkor ne is olvass tovább, mert ez a blogbejegyzés nem neked szól.
Manapság weboldalt, vagy webáruházat indítani már sokkal könnyebb, mint valaha. Nem tart hónapokig, nem kell tudnod programozni, elérhető áron van, éjjel-nappal, 24 órában működik és termeli neked a pénzt.
Egy weboldalnak nem csak az a célja, hogy eladja a szolgáltatásodat, vagy a termékeidet, hanem a vállalkozásod értékét is megmutatja a potenciális ügyfeleidnek!
Igazából az eddig felsoroltaknak már bőven elégnek kellett lennie ahhoz, hogy weboldal mellett dönts, és felhagyj a kifogásaiddal, de ha nem, akkor:
9 ok, amiért minden vállalkozásnak szüksége van weboldalra:
1. Az ügyfeleid elvárják.
Ha csak ez az egy ok lenne a listán, már ennek is elégnek kell lennie. Gondold csak át! Te jobban bíznál egy olyan vállalkozásban, amiről SEMMIT sem találsz a neten? Vagy megbíznál olyat, akinek van egy modern weboldala elérhetőséggel, a vállalkozása adataival, és minden szükséges információval?
Ha nincs weboldalad, a mai digitális világban élő ügyfeleid mást fognak találni helyetted.
2. Az irányítás a Te kezedben van.
Természetesen a szociális médiában rólad írt véleményeket nem tudod befolyásolni, de a weboldaladon keresztül elérheted az embereket, és megoszthatod velük a mondanivalódat, és azt, hogy mit képviselsz azzal, amit csinálsz, például egy blog formájában. A Facebook, Instagram és más hálózatokhoz kapcsolva az üzleti weboldaladat megkönnyíted a látogatóidnak annak elérését.
3. A vállalkozásod megbízhatóságát sugallja.
Az ügyfeleid nagy részének az interneten olvasott vélemények befolyásolják a vásárlási döntéseiket.
Persze bízhatsz külső oldalakban, hogy rád hivatkoznak, vagy rólad írnak jó véleményeket, de a saját üzleti weboldallal két legyet üthetsz egy csapásra. A potenciális ügyfeleid a weboldaladon közvetlenül olvashatják a korábbi ügyfeleid véleményeit.
4. Pénzt spórolhatsz.
Igen, jól olvastad. Ha van egy saját üzleti weboldalad, azzal több ezer potenciális ügyfelet érhetsz el sokkal kevesebb ráfordítással, mint a szórólapokkal vagy a helyi újságban való hirdetésekkel.
5. Nincs szükség arra, hogy programozni tudj.
A WPlanning által készített üzleti weboldalakhoz jár szerkesztőfelület, amelyen mindenféle programozási tudás nélkül, minimális számítástechnikai ismeretekkel akár Te magad is tudod szerkeszteni a tartalmakat, blogot vezethetsz.
6. A versenytársaid nagy többségének már van üzleti weboldala.
Nézz körül az interneten! Ugye? Az ügyfeleid tipikusan az interneten keresnek először. Okostelefonja ma már majdnem mindenkinek van. Azt Te is beláthatod (elég, ha magadból indulsz ki), hogy szinte MINDENKI az interneten keres. És bizony, ha nem talál meg téged, akkor a versenytársadat fogja választani, hisz Te is így tennél az ő helyében.
7. 0-24-ig nyitva.
Senki nem szeret dolgozni 16:00 óra után. De a legtöbben akkor kezdenek el vásárolni, és kutatni a nekik szükséges szolgáltatás után. Egy üzleti weboldal, vagy webáruház nem csak 8-16 óra között, hanem éjjel-nappal elérhető.
Egy online áruházzal drámai növekedést lehet elérni az értékesítésben, különösen úgy, hogy nem csak az időbeli, de a földrajzi határok sem korlátozzák a vállalkozásunkat. Az online jelenlét támogatja a marketinget, az ügyfélkapcsolatokat és a vállalkozásod széles körű megismerését.
8. Megjelensz a Google keresőben.
Ezt nagyon nem kell túlmagyarázni. Gondolj csak bele: Az ügyfeleid döntő többsége ha keres valamit, beüti a Google keresőjébe, és a kiadott találatok között válogat. Persze a Google első oldalán megjelenni nem egyszerű, költséges(de kifizetődő) és külön iparág foglalkozik ezzel. Mindazonáltal lehetőség van a Google keresőben való hirdetésre, illetve Te is sokat tudsz azért tenni, hogy megjelenj az organikus keresési találatok között.
9. Részletesen bemutathatod a termékeidet, szolgáltatásaidat.
Minden bizonnyal tudod, hogy a Facebook vagy Instagram üzleti oldalak pont erre valók. És természetesen nem kérdés, hogy használnod kell őket, mert elengedhetetlen részét képezik a mai online világnak. De a saját üzleti weboldaladra irányítva a látogatóidat átlátható képet tudsz nyújtani vállalkozásod termékeiről és szolgáltatásairól, és részletezheted is azokat.